Island boat tours

Ben heeft het al helemaal voor elkaar bij de supermarkt Sweetbays. Iedere morgen wordt er – speciaal voor hem – vers stokbrood gebakken. En als het brood klaar is, loopt de verkoopster de gehele winkel door om het brood aan Ben te geven. En zo hebben wij iedere morgen warm en vers stokbrood bij het ontbijt. En een heerlijke verse – zelf gemaakte – fruitsalade. En als Ben stokbrood is halen, trainen we. Iedere ochtend zwemmen we baantjes. Inmiddels staat het record al op 74 baantjes, toch wel gauw 400 meter.

Na een rustige ochtend, vertrokken we om 11.00 uur naar Cocoa Beach. Via Groupon hadden we tickets voor een boottocht op de kop weten te tikken. Het was ons echter niet gelukt om de tocht te reserveren. We belden bijna iedere dag, maar kregen alleen een antwoordapparaat aan de lijn. We besloten maar op de bonnefooi te gaan. De reis naar Cocoa Beach is vrij saai. De tolweg 528 is kaarsrecht, met aan weerszijden alleen maar bomen. De brug, waarmee je de Indiana River oversteekt, is wel bijzonder.

20120710 018

We waren om kwart voor een in Cocoa Beach. Vroeg genoeg dachten we om alsnog de Groupon in te wisselen. Maar zo werkte het helaas niet. Inmiddels hadden ze al 24 reserveringen en nog plek voor drie. We konden alleen telefonisch reserveren of wachten. We kregen weer een ander telefoonnummer, maar ja hoor …. weer het antwoordapparaat.

We besloten wat te gaan eten in Sunset Café, een restaurant dat direct naast de boot ligt. We hebben daar heerlijk geluncht, een leuke locatie direct aan het kustmeer met een prachtig uitzicht en zeer vriendelijk personeel.

Inmiddels bleek dat we toch op de lijst van de 24 reserveringen stonden. De boodschappen op het antwoordapparaat hadden toch nog nut gehad. Dus we mochten aan boord van de Island Boat. De boot is een lang pontoon, met plaats voor wel 38 passagiers. Echter, van de Coastguard mogen maar 27 passagiers mee. De bemanning bestond uit captain John en gids Jack die beiden al een respectabele leeftijd hebben. De boot vaart langs de Cocoa Beach Thousand Islands (maar volgens de gids klinkt dat wel lekker maar zijn er ongeveer 150 eilandjes in het kustmeer). Aan de linkerkant zie je steeds (prachtige, veel Art Deco) huizen en aan de rechterkant liggen de eilandjes.

Al snel na vertrek zagen we een manatee. Aan de oppervlakte van het water ontstaat een cirkel (van luchtbelletjes), een herkenningspunt voor een manatee. De manatee kwam heel kort boven water. We zagen nog meer cirkels, maar geen van de manatees kwam lucht happen. Heel bijzonder dat deze grote beesten zo dicht langs de huizen zwemmen. Overal staat ook met borden aangegeven dat gevaren wordt in een Manatee Zone en dat er alleen langzaam gevaren mag worden. Ook later hebben we nog een manatee gezien die iets langer boven water bleef. Naast de manatees hebben we diverse dolfijnen gezien. Voor foto’s waren de dolfijnen en de manatees echter te kort te zien (en je hebt ook geen idee waar ze naar toe zwemmen). Wel hebben we een heleboel foto’s van vogels en huizen gemaakt. Het was een leuk tochtje van twee uur, waarbij gids Jack interessante en humoristische verhalen vertelde. We hadden alleen vooraf verwacht dat we veel meer door de natuur zouden varen. Daarvoor moet je niet met deze boottocht meegaan. Het is wel een leuke manier om kennis te maken met Cocoa Beach.

1. Ben mag zich de laatste dag wel afmelden bij de "stokbrood"dame, anders staat ze maar te wachten en zich zorgen te maken, als hij niet meer komt.
    Er gaat niets boven lekker warm vers stokbrood, lekkerrrr... en fruitsalade, jullie zijn goed bezig!

Toch even lekker ontspannend gevaren zo op zo'n bootje, zie het als een verlenging aan jullie rustdag vandaag.

@Laura, de andijvie in de winkel ziet er momenteel niet uit, heel stug, hard en zanderig (zouden wij niet willen eten).
    Maar na het gewassen te hebben vinden de meisjes het juist helemaal geweldig, ze moeten extra hard knabbelen.
    Ik heb ze gisteren ook radijs met bladeren gegeven, de bladeren zijn zo op, maar het radijsje zelf weten ze nog geen raad mee.

Geniet van jullie rustdag!

XXX, Lien

1. Lekker wassen de andijvie, de cavia's zijn knaagdieren, houden wel van lekker hard en knapperig. Laura

Verwijderen
  2. Inderdaad weinig natuur, maar wel hele mooie huizen met een hoog Ahh gehalte.
    Ondanks dat je ze niet op de foto kreeg heb je toch manatee's en dolfijnen in het echt gezien, blijft een bijzondere ervaring!

3. Crazy manatees. Wel mooie huizen inderdaad. Nu lekker een rustdag en dan in de kano en gators ontwijken :p

Bryan

4. Dat is vakantie; slow speed en bubbles blazen!

5. Eindelijk een rustdag nu, en wat Caroline al zei inderdaad, wel van te voren melden dat jullie verhuizen voor de supermarkt:P Wel leuk dat ze dat doen voor Ben, een beetje net als voor mij en Bryan op die camping waar ze altijd 2 broodjes kroket verwachten na het fitnessen!:P

Ik ben benieuwd of het kanoen nu beter bevalt, geen spinnen/omgewaaide bomen etc. hoop ik.

6. Prachtige beesten zijn manatees, het is wel heel sneu te zien hoeveel van hen, ondanks de borden, diepe littekens op hun rug hebben door de boten. Onze cavia's lusten bijna alles, behalve radijsjes ;-)

7. Aww.. look at the little family of birds on the sign post xD Like a little family, mama, papa and 2 little babies xD So cute

God those houses look prettie :O