Voorbereidingen voor Florida 2

Laura bleek een spiertje in een voetbot gescheurd te hebben. Inmiddels zijn we al weer twee weken verder en heeft ze loopgips. Voorzichtig begint ze met krukken op haar voet te staan, maar van lopen is nog geen sprake. Op 20 juni mag het gips eraf. En nou maar hopen, dat ze met fysiotherapie zich snel weer een beetje uit de voeten kan maken.

In het reisprogramma houden we er toch maar rekening mee dat ze – zeker in de eerste vakantieweek – nog niet zo lekker loopt. Dus Epcot en Seaworld maar voor de tweede week ingepland. Via http://www.visitorlando.com/events/ nog een paar leuke – echt Amerikaanse – events gevonden. Op 4 juli vieren de Amerikanen Independance day. Leuk om dat met de Amerikanen mee te fwf_bugvieren. In de attractieparken kan je dan over de hoofden lopen. We hebben ervoor gekozen om naar Lake Eola in Orlando te gaan, Fireworks at the Fountain.

Ook via dezelfde website nog een race gevonden op Daytona International Speedway, de Coke Zero 400. We combineren de race met een bezoek aan Daytona Beach.

================================================================================

Het begint op te schieten. Nog 45 nachtjes en dan rijden we weer richting Schiphol, om via Dublin naar Orlando te vliegen. De tweede termijn voor de villahuur is betaald. En we hebben weer leuke tips gekregen van Groupon. Het leuke van Groupon is niet zozeer de korting die je krijgt, maar meer dat je andere attracties/bezienswaardigheden onder ogen krijgt.

We hebben nog een vierde Groupon op de kop kunnen tikken.  Vorig jaar hebben we een prachtige fietstocht gemaakt en geziplined. Voor deze vakantie hebben we naast Groupons voor een 90 minuten durende Segway-tours door St. Petersburg, een safaritour op een giraffe ranche en een vijf uur durende rondleiding door Miami (zowel per bus als boot) gisteren nog een twee uur durende eco-boottocht door Cocoa Beach’s Thousand Islands gevonden.

En daarnaast hebben we al gereserveerd voor zwemmen met de dolfijnen bij Dolphin Plus  en tickets voor de American Arenafootballwedstrijd Tampa Bay Storms tegen New Orleans Voodoo. Kaartjes voor SeaWorld, Kennedy Space Center en Gatorland kopen we straks wel bij MapleLeafTickets.
Genoeg reclame gemaakt. Nu nog gezond blijven. Laura heeft het goed begrepen. Ze heeft nu haar enkel verzwikt zodat ze straks weer zonder krukken het vliegtuig in stapt. Wij zullen extra voorzichtig zijn. Nog 45 nachten (en dagen) oppassen ……

Vorig jaar zijn we naar een honkbalwedstrijd geweest in St. Petersburg. De wedstrijd was niet echt spannend, maar alles wat er omheen gebeurde was des te leuker. Ook deze vakantie willen we graag een Amerikaanse sportwedstrijd bezoeken. Helaas zijn bijna alle sportcompetities in juli al afgelopen, tot we gisteren op het Florida Forum over Arena Football lazen.

cecf102910e8f1466bc4e2ee5b813568_w640Arena Football lijkt heel veel op American Football. De sport wordt indoor gespeeld op een kleiner veld (50 yards in plaats van 100 yards). Daardoor is het spel sneller. In het veld staan acht spelers. De wedstrijd bestaat uit vier 'helften' van een kwartier met vier pauzes van een kwartier. De klok wordt regelmatig stil gezet, dus je mag er wel de hele avond voor uittrekken.

De competitie begint op 16 maart. De laatste wedstrijden worden gespeeld op 21 juli. En ja hoor, als wij er zijn, speelt op 14 juli Tampa Bay Storm thuis tegen New Orleans Voodoo. We hebben gelijk tickets gekocht.

En om in de stemming te komen van de Amerikaanse sportwedstrijden, gaan we in april naar de show van de Harlem Globe Trotters in Almere. We krijgen steeds meer zin.

Naast de perikelen rondom het annuleren van vlucht en villa zijn we in de afgelopen weken ook druk bezig geweest met het samenstellen van het reisprogramma. In hoofdlijnen staat het programma. Altijd leuk natuurlijk om op het laatste moment het programma nog te veranderen, want spannend moet het blijven. We houden Groupon.com nog steeds goed in de gaten om leuke ideeën op te doen.

We verblijven van 3 t/m 17 juli in Clermont. Vanuit Clermont bezoeken we onder meer:
- Seaworld
- Pirates Cove Adventure Golf
- Blue Spring State Park
- Gatorland
- The Florida Aquarium / Tampa Bay Storm - New Orleans Voodoo (14 juli)

Op 17 juli vertrekken we naar Fort Myers Beach. Op weg naar Fort Myers Beach rijden we langs St. Petersburg, waar we een Segway Tours geboekt hebben. In Fort Myers Beach blijven we tot en met 24 juli. In deze zeven dagen gaan we in ieder geval naar:
- St. Petersburg (Segway Tours)
- Corkscrew Swamp Sanctuary/Naples (pier)
- Key Largo (Dolphins plus) (19 juli)
- Miami (City and Boat Tour) met overnachting in Holiday Inn
- Sanibel Island/Captiva Island (fietsen)
- Big Cypress National Park/Tamiami Trail (Shark Valley Tram Tours)

En we hebben weer onderdak. Niet in een woning, maar zelfs in twee. Samen met Owner Direct hebben we alle mogelijkheden bekeken. Telefonisch hielden ze constant contact.

De annulering hebben we direct aangegrepen om ons reisprogramma aan te passen. De eerste twee weken van de vakantie verblijven we nu in Centraal Florida en de laatste week reizen we nog af naar het zuiden van Florida.

Fort Myers BeachWe vonden een woning direct aan het strand in Fort Myers Beach. Een prachtige condo op de tweede verdieping met uitzicht op de oceaan. De trap af en je staat op het privé-strand. De condo is niet groot, slechts een slaapkamer maar ligt wel heel idyllisch. De eigenaren reageerden direct. Geen probleem, de condo was nog vrij. We hoefden niet lang na te denken. De condo ligt al vast, de aanbetaling is al onderweg.

Clearmont

Onze eerste keuze in Davenport ging niet door. Het lukte niet om de woning twee weken te huren. Dus weer verder zoeken. Ook Owner Direct kwam weer met een aantal suggesties. Uiteindelijk kozen we voor een woning in Clermont, met deze keer een privé-zwembad en jacuzzi. In Fort Myers Beach komen we een slaapkamer tekort, in Clermont hebben we twee slaapkamers over. En de woning was nog vrij. We zijn meer dan tevreden.

En ook met de eigenaar van de geannuleerde woning loopt het prima. Owner Direct heeft met hem contact gezocht. Van de eigenaar al een bevestiging gekregen dat de terug storting van de aanbetaling al onderweg is. Eind goed, al goed. Weer lekker struinen op de fora en het internet naar leuke bezienswaardigheden in Zuid-Florida.

Hoe raar kan het lopen? Na onze e-mail naar Aer Lingus over het annuleren van de donderdagvluchten van en naar Orlando, kregen we afgelopen maandag direct bericht terug. De vluchten zijn overgeboekt naar de dinsdag. Geen problemen verder, dachten we. Ook omdat we gezien hadden dat onze villa nog beschikbaar was begin juli.

Onze volgende stap was contact met de eigenaar van de villa zoeken met de vraag of we de villa twee dagen eerder al konden huren. We kregen echter geen contact met hem, en daarom Owner Direct Vacation benadert die wij als tussenpersoon hadden ingeschakeld. Al snel hadden zij de eigenaar te pakken, die vervolgens besloot om de volledige huurperiode te annuleren.
Hoe nu verder? Eerst gaan we met Owner Direct Vacation bekijken wat de mogelijkheden zijn. Niet alleen bij het zoeken naar een andere villa, maar ook bij het terug krijgen van de aanbetaling. Het kan toch niet zo zijn dat de eigenaar de huur annuleert en vervolgens de aanbetaling in zijn eigen zak houdt? En ach, mogelijkheden te over. Misschien huren we nu wel twee villa’s, zodat we ook naar Florida Keys kunnen.

Na een stormachtige nacht op de Stenaline Hollandica van Harwich naar Hoek van Holland en 19 uur vertraging bij een vlucht naar Barcelona, nu de reis van en naar Orlando niet helemaal zonder zorgen .…. Was bij de stedentrips in januari en februari de natuur de ‘boosdoener’, nu lijken er weer problemen te zijn bij Aer Lingus.

Op 7 september hadden we de vlucht naar Orlando – met een overstap op Dublin – geboekt. Begin november kregen we per e-mail van Aer Lingus een nieuw bevestigingsbericht dat we zonder te lezen opgeslagen hebben. Achteraf misschien dom, maar daar kopen we nu niets voor.

Nu het op het werk en privé weer wat rustiger wordt, dit weekend begonnen met de voorbereidingen van onze tweede reis naar Florida. Eerst maar even opgezocht hoe laat we nu precies weer vliegen. Na de bevestigingsmail van 8 september gelezen te hebben, toch ook maar even gekeken wat er dan in de mail van 1 november stond. En tot onze grote schrik, waren de vluchtdagen gewijzigd. En zo gewijzigd, dat we op 5 juli naar Dublin en op 3 juli van Dublin naar Orlando vliegen. Dat gaat niet lukken. En ook de terugreis is niet optimaal (voorzichtig geformuleerd): op 24 juli van Orlando naar Dublin met een tussenstop van 2,5 dag want we vliegen pas op 27 juli naar Amsterdam.

Na wat speurwerk op internet blijkt dat Aer Lingus de donderdagvluchten naar Orlando heeft geschrapt. Inmiddels alvast per e-mail contact opgenomen met de Amsterdamse vestiging van Aer Lingus met de vraag of we dan heen en terug op dinsdag kunnen vliegen met een aansluitende terugvlucht naar Amsterdam. Gelukkig is onze villa nog beschikbaar, dus daar lijkt wel een mouw aan te passen.

Aer Lingus zou volgens berichten op internet op zoek zijn naar investeerders en kapitaal. Zouden de financiële problemen bij Aer Lingus reden zijn voor het schrappen van vluchten? Probeert Ryanair opnieuw Aer Lingus over te nemen? Ryanair heeft al een belang van bijna 30 procent in Aer Lingus maar zag twee eerdere overnamepogingen mislukken door politieke tegenstand. Steekt de Europese Commissie hier opnieuw een stokje voor? Maar voor ons nog belangrijker: vliegen we begin juli wel naar Orlando?

Na een geweldige vakantie in 2011 kon het niet uitblijven. We gaan weer terug naar Florida in 2012. Deze keer gaan we met z'n drieeen. Nick woont in Noord-Ierland, Bryan bereidt zich voor op het NK Atletiek en Mark houdt hem gezelschap. Maar wij, Laura, Ben en Jeanette, zijn al weer druk bezig met de voorbereidingen.

De vliegtickets zijn al geboekt. We vliegen deze keer met Aer Lingus. 's Ochtends vertrekken we om 09.30 uur vanaf Schiphol. Na een tussenstop in Dublin, landen we op 5 juli om 16.50 uur (Amerikaanse tijd) op Orlando. En dan rijden we op ons gemak naar onze rose villa in Davenport.