Olympic National Park (dag 5)

Op onze laatste vakantiedag regent het bijna altijd. En vandaag is het geen uitzondering. De eerste paar regendruppels in onze vakantie, dus we klagen niet. Op ons gemak ontbijten we en pakken we de koffers weer in. Om kwart over 10 gaan we rijden.

We rijden om het noordelijke gedeelte van het park naar Seattle. Na een uurtje  stoppen we bij Lake Crescent. Lake Crescent is ongeveer 190 meter diep, maar waarschijnlijker dieper omdat de meetapparatuur niet geschikt was om dieper te dalen.

Naast het parkeerterrein is een klein grasveld. Tot onze verrassing graast een moederhert met haar jong op het veldje. Af en toe kijken ze even op, en dan eten ze weer onverstoorbaar door. Wanneer een oude pick-up - met een zeer lawaaierige motor - parkeert, schrikt het jong en verbergt zich in de bosrand. Moederhert graast gewoon door. Na een poosje roept ze haar jong terug. Het kleine hertje, inmiddels omgedoopt tot Bambi, huppelt vrolijk naar haar moeder. Heel ondeugend steekt ze haar tong naar ons uit alsof ze wilt zeggen, kijk eens wat ik allemaal durf.

Aan het meer drinken we een kopje koffie en thee. En dan gaan we weer verder. We rijden door Port Angeles en slaan rechtsaf, de weg op naar Hurricane ridge.
Hurricane ridge ligt op een hoogte van bijna 1.600 meter. Het begint steeds harder te regenen. Langs de weg lopen vier herten. Even verderop likt een hert z’n vacht - tegen beter weten in - droog. Op de rug van de bergkam ligt een grote parkeerplaats en een bezoekerscentrum. De temperatuurmeter in de auto wijst inmiddels 8 graden aan. De bewolking hangt precies over het parkeerterrein. Soms hebben we nog geen 5 meter zicht. Het prachtige uitzicht op de gletsjers van de Bailey Range zit er vandaag niet in.

We rijden maar weer naar beneden. En ook bij de afdaling zien we wel tien herten langs de weg. Ook een groot gezin grouses loopt langs de weg. Wat een wildlife, hoe slechter het weer, hoe meer, is onze slogan.

Om 5 uur zijn we in ons hotel, 25 minuten rijden van het vliegveld. Om 9 uur morgenochtend vliegen we eerst naar Houston. Na een korte overstap en nog eens negen uur vliegen, zijn we maandagmorgen, om 09.20 uur, in Amsterdam. Leuk dat jullie met ons de reis hebben gevolgd. Bedankt voor de reacties.