Voorbereidingen voor New York en West-Amerika

'I want to be a part of it', zong Frank Sinatra. En nu mogen wij ook deel uitmaken van de grootste stad van de Verenigde Staten die 24 uur per dag leeft. Ons eerste bezoek aan New York. We hebben 4,5 dag uitgetrokken om Manhattan te bekijken. We doen dat vanuit de lucht, vanaf het water, met de metro en bus, op de fiets en te voet.

Op onze eerste dag willen we in ieder geval naar Rockefeller Plaza. Vanaf de 70e verdieping heb je uitzicht over Manhattan, Jersey, Brooklyn en Queens. We zien de Brooklyn Bridge, de Hudson River en Central Park, plekken die we een paar dagen later per fiets ook zullen bezoeken. Zaterdag nemen we de boot. In drie uur varen we om Manhattan heen. Wellicht kunnen we 's middags nog Chinatown bezoeken of naar de US Open? Op zondag gaan we mee met een excursie door Harlem. We wonen daar ook een gospelviering bij. En dan zijn we nog twee dagen sportief. Maandag pakken we de fiets en fietsen we langs de Hudson River, de Brooklyn en Manhattan Bridge over, naar Central Park. Onderweg stoppen we zeker nog in High Line Park. Op dinsdag wandelen we door Midtown voordat we woensdag op het vliegtuig stappen naar San Francisco.

It's up to us, New York, New York!

===========================================================================

Met de reservering van de hotels hebben we een globaal reisschema gemaakt. Na ons verblijf in New York vliegen we naar San Francisco, waar we ook nog een paar nachtjes logeren. En vervolgens begint onze zestiendaagse rondreis van ruim 2.300 miles door West Amerika.