Terugblik

Het schrijven van het blog kost heel veel tijd, maar blijft leuk om te doen. Zeker om straks alles nog een keer terug te lezen. Bedankt voor de leuke reacties, dat maakt het schrijven nog leuker. Als we wakker waren, begonnen we altijd met het lezen van de reacties. We hopen dat we de ‘nieuwe’ Florida-gangers weer informatie hebben kunnen geven over Florida en misschien ook nog wat ideeën over wat je allemaal in Florida kunt doen naast het bezoeken van de pretparken. En dat onze achterblijvers zo toch mee hebben kunnen genieten.

20120719A 001Het was toch maar weer super gaaf in Florida. Ik had geen idee wat ik er dit jaar van moest verwachten aangezien we vorig jaar al zoveel hadden gedaan, maar toch wist mama veel leuke en nieuwe dingen te doen. Crazy grote alligatoren en krokodillen in Gatorland, maar uiteindelijk ging het meer om het voeren van de leuke kleine vogeltjes.  Seaworld is en blijft toch altijd leuk. Dit jaar maar wel in de Manta gegaan met papa, en het bleek ook super gaaf te zijn!! De Coke Zero was super gaaf vanwege al die mooie crashes. Toen was het tijd om te gaan kanoën. Ik had met de ervaring van vorig jaar totaal geen zin om te gaan kanoën en het was ook lekker aan het regenen. Dus ik dacht yes, misschien gaat het niet door en gaan we terug, maar toen besloot mama toch om te gaan en eigenlijk was dat wel de goeie keuze. Leuk drie manatees gezien in het wild. Het arena football was toch wel heel gaaf, mooie touchdowns passes en tackles.

Toen de tassen ingepakt en richting de Segway tour, dit was weer cool lekker heen en weer racen met een Segway. Toen weer fietsen, pffffff, het was zo warm en vermoeiend maar gelukkig heb ik het weer overleefd en kwamen we op het strand om mooie schelpen te zoeken die we niet eens mee naar huis mogen nemen. En toen was het eindelijk die dag waar ik eigenlijk de hele vakantie op wachtte. Het zwemmen met dolfijnen!! Ik had al een filmpje gezien en wist dus wat ik kon verwachten, eerst een lief kusje en toen lekker heen en weer worden geduwd. Maar na een kwartiertje was het al weer afgelopen, dat was heel jammer maar ik had weer een leuke ervaring erbij. Toen bleven we leuk in Miami, maar toen we terug kwamen was het lekker tijd om te luieren. En nu is het weer tijd om terug te gaan, heel jammer had hier zo nog een paar weken kunnen blijven maar dat kan niet.

Maar nu gaan we weer terug en zie ik Snowy en Fleurtje weer en kunnen we Bryan nog effe helpen, en lekker genieten van de vakantie die ik nog over heb. Hopelijk hebben we volgend jaar ook weer zo’n super vakantie!!

==============================================================================

20120707 014Voor de tweede keer naar Florida, zal het weer net zo heerlijk zijn als vorig jaar ? Dit keer mag ik met de twee dames (Jeanette en Laura) voor drie weken op stap, creditcard maar meenemen denk ik! En achteraf heb ik zelf weer het meeste gekocht geloof ik. Je merkt wel dat je zo’n tweede keer al een heel stuk ontspannener bent als de eerste keer. Je weet nu een beetje hoe alles werkt en als je er niet uitkomt zijn er zat mensen die je willen helpen met allerlei dingen. Dit keer ook geen hospitaal van binnen gezien zodat deze trip voor mij nog lekkerder verliep als vorig jaar waar ik toch een aantal dagen heb lopen tobben. Op het moment dat je weer in Amerika rondloopt krijg je weer dat prettige gevoel over je heen dat het hier heerlijk is en dat je niet meer terug wilt naar Nederland, maar ja, er moet ook weer geld verdiend worden voor de volgende trip!!!!!

Voor de tweede keer heeft Jeanette met al haar gespit op het internet weer een heel leuk en afwisselend programma bij elkaar gezocht, en al leek het op het blog alsof we het heel druk hadden viel dat reuze mee en was er voldoende tijd om te relaxen en te shoppen. Uiteraard hebben we Seaworld nog een paar keer bezocht want dat blijft altijd leuk, en deze keer hebben we allemaal de dolfijnen gevoerd en ook diverse shows bezocht. Laura zover gekregen dat ze ook in de Manta achtbaan ging samen met mij en dat vond ze toch wel erg gaaf. Ook dit jaar weer kanoën en fietsen op het programma als mede een paar boottochtjes, heerlijk op het water met een lekker windje. Jeanette had nog veel nieuwe dingen gevonden zoals Gatorland, Kennedy Space Center, Arena football wedstrijd bezocht alsmede een Nascarrace op Daytona International Speedway, diverse natuurparken en niet te vergeten onze trip naar Key Largo en Miami. Ja, ja je rijdt stiekem heel wat mijltjes weg in een vakantie. Gelukkig zijn de benzineprijzen hier nog een beetje betaalbaar.
Het laatste weekje in Fort Myers Beach met een appartement langs het strand van de Gulf of Mexico was wel een voltreffer van Jeanette. Hier hebben we toch nog wel een aantal heerlijke relaxdagen gehad met toch vrij goed weer en af en toe wat regen, maar voldoende zonuren op het strand. Het is hier echt heerlijk vertoeven met ‘s avonds een lekker glaasje gekoelde rosé (twee flessen voor 7 dollar in de supermarkt aan de overkant van de weg) op het balkon met uitzicht over de Golf en een mooie zonsondergang.

De hoogtepunten van deze vakantie waren voor mij het zwemmen met de dolfijnen in Key Largo, wat echt een belevenis is met deze prachtige en lieve dieren, onze ontmoeting met drie manatees in het wild tijdens de kanotocht op de St. John’s River en wat ook erg in de smaak viel was het bijwonen van de Nascarrace op het bekende circuit van Daytona Beach. Misschien ben ik nog wat vergeten wat zomaar zou kunnen met alles wat we gedaan hebben maar dat kunnen jullie op het blog zelf lezen dat door Jeanette zo mooi weer is bijgehouden met foto’s en filmpjes gemaakt door de twee dames waar ik een heerlijke vakantie mee heb gehad. Jammer genoeg moeten we morgen weer terugrijden naar Orlando voor onze vlucht naar Amsterdam via Dublin.

Al met al weer een prachtige vakantie waar we nog lang van zullen na genieten, wanneer mogen en kunnen we weer (ping ping)????? Jeanette weer hartelijk bedankt voor al je prachtige werkzaamheden om deze vakantie weer tot een succes te maken en ik heb jullie weer overal lekker naar toe gereden, blijft lekker rijden in Amerika ………

==============================================================================

20120711 006 Wat moet ik hier nog op aanvullen? Ik heb sinds kort mijn rijbewijs, dus volgend jaar mag ik ook rijden Ben ….. We hebben het weer heerlijk gehad in Florida. De drie weken zijn omgevlogen. In het begin was het wel wennen dat we maar met z’n drietjes waren. Zeker in zo’n grote villa waar we ook met z’n achten in hadden kunnen slapen. In de eerste twee weken hebben we veel gezwommen in het zwembad en zijn we eigenlijk iedere dag wel ergens naar toe geweest. Voor mij waren de kanotocht en de Arena Footbalwedstrijd toch wel de hoogtepunten van de eerste twee weken. De kanotocht omdat we onderweg drie manatees tegen kwamen en de Footbalwedstrijd omdat een sportwedstrijd in Amerika zoveel meer is dan een wedstrijd. In de laatste week hebben we het rustiger aan gedaan. Natuurlijk was het (kijken naar het) zwemmen met de dolfijnen in Key Largo het hoogtepunt van deze week. Volgende keer ben ik aan de beurt hoor! Maar lekker luieren aan het strand (iets wat we thuis nooit zullen doen) en al het wildlife wat je in het zuiden van Florida nog meer tegen komt, was ook heel bijzonder.

Het enige minpuntje aan de vakantie was eigenlijk dat Bryan vlak voor onze vakantie de sleutels van zijn eerste eigen huis kreeg. We hebben hem een dagje kunnen helpen en daarna gingen we weg. Maar als we terug zijn, gaan we gauw weer helpen hoor Bryan!

Home      Vorige dag

Reacties

  1. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad.
    Bedankt voor het meelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nu weer gaan plannen voor de volgende vakantie!
    Groetjes,
    Trails

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor jullie leuke verhalen. Jullie hebben echt een super vakantie gehad waar jullie nog vaak aan zullen terugdenken.
    Sterkte weer terug in Nederland en tot een volgende keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inmiddels zijn jullie volgens mij al onderweg.
    Goeie reis en tot gauw!

    XXX, Lien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ondanks dat ik ontzettend jaloers was vond ik het toch leuk om het blog vanaf de andere kant te lezen:) Helaas is het allemaal weer voorbij nu maar jullie hebben er duidelijk van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor het meelezen met jullie vakantie avonturen.
    Heb met plezier gelezen en de foto's bekeken.
    Wat een heerlijke vaknatie hebben jullie achter de rug!

    Groetjes Christa

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Golden Circle (dag 1)

Onze snorkeltochten op Bonaire

Inscheping